Klantenservice
Service & contact
Fixje
Bestellen & verzending
Overeenkomsten
Retourneren
Bij Fixje kan je een artikel binnen 14 dagen na ontvangst retourneren (retourrecht). Garantie van een onderdeel of refurbished device kan ook via het retourproces worden aangemeld.
Informatie over retourneren
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. Je hebt de mogelijkheid om ons binnen 14 dagen na ontvangst op de hoogte te brengen van de herroeping, vervolgens heb je 14 dagen de tijd om de zending te retourneren.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien slechts een deel van de bestelling retour gestuurd wordt, worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal er voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Retourkosten
Wanneer een bestelling volgens herroepingsrecht wordt geretourneerd zijn de retourkosten voor de klant. Indien er sprake is van een fabricagefout en het product teruggestuurd moet worden kan de klant de standaard verzendtarieven van de zending claimen bij Fixje.
Krijg je na retourneren het volledige aankoopbedrag terug?
In bijna alle gevallen ontvang je het volledige aankoopbedrag terug. Logischerwijs is het wel afhankelijk van de staat van je product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om het product in de originele staat en onbeschadigd te retourneren, zo kunnen wij het product nog als nieuw verkopen. Wanneer dit niet aan de orde is bepalen we aan de hand van de staat van het product wat de waardevermindering is.
Het retouradres van Fixje.nl:
De Zuivering 36
7671 SP Vriezenveen
Om je retour zo snel mogelijk te verwerken adviseren we om gebruik te maken van ons retoursysteem, hier worden alle retourinstructies stapsgewijs uitgelegd. Hieronder vind je alle retourinstructies.
Retourinstructies:
- Verpak het product stevig en retourneer deze bij voorkeur in de originele en onbeschadigde verpakking.
- Print het retourformulier en stop deze in de verpakking. Geen printer bij de hand? Schrijf het retournummer dan duidelijk op de voorkant van het pakket.
- Frankeer het pakket voldoende. Je vindt hier de frankeringstarieven voor Nederland en hier de frankeringstarieven voor België.
- Stuur je een device naar ons terug? Dan is het belangrijk dat je onderstaande stappen volgt zodat wij het device retour kunnen nemen en opnieuw kunnen verkopen:
- Maak een reservekopie van je persoonlijke gegevens
- Schakel “Zoek Mijn [Device]” uit (anders kunnen we je device niet terugnemen)
- Haal “iCloud” van het device af (anders kunnen we je device niet terugnemen)
- Reset het device naar fabrieksinstellingen en schakel het toestel uit (bij voorkeur met een batterij percentage boven de 30% zodat wij het device sneller kunnen controleren)
- Verwijder de simkaart
- Vergeet niet ook je accessoires mee te sturen.
Stuur je een onderdeel terug? Dan is het belangrijk dat je alleen het onderdeel opstuurt (zonder het device).
Het retouradres van Fixje.nl:
De Zuivering 36
7671 SP Vriezenveen
Telefoonnummer:
085 047 1633
Als je de overeenkomst herroept, wordt het aankoopbedrag inclusief verzendkosten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling terugbetaald. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
Indien slechts een deel van de bestelling retour gestuurd wordt, worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal er voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Ja, je kunt je product in de winkel retourneren. Dit kan in de vestiging in Vriezenveen.
Bij de voorkeur geld retour zal het bedrag via de rekening worden teruggestort (contant geld is niet mogelijk).
Het laten repareren van een device door Fixje (buiten garantie) is mogelijk via de opstuur service.