Klantenservice
Service & contact
Fixje
Bestellen & verzending
Overeenkomsten
Privacy policy
Fixje B.V., gevestigd aan de De Zuivering 36 – 7671SP Vriezenveen, respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat persoonsgegevens die aan ons worden verschaft vertrouwelijk worden behandeld. Wij gebruiken je gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met je toestemming. Fixje B.V. zal je persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen, deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling en aan derden voor het uitvoeren van services, indien expliciet toestemming is gegeven.
Fixje B.V.. heeft geen Functionaris Gegevensbescherming, maar je kunt voor alle privacy gerelateerde vragen bij ons terecht.
Deze privacy policy is voor het laatst gewijzigd op 06-05-2021.
Wat is een persoonsgegeven?
Dit zijn gegevens die het mogelijk maken om te herleiden naar een persoon. Bijvoorbeeld een naam, huisadres of e-mailadres. Op de website van Autoriteit Persoonsgegevens kan je meer vinden over wat persoonsgegevens zijn: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/over-privacy/persoonsgegevens/wat-zijn-persoonsgegevens
Waarom verwerken wij persoonsgegevens?
Het verwerken van deze gegevens is noodzakelijk om jouw bestelling te kunnen versturen, je in te schrijven voor een iPhone reparatie cursus, of je device aan te melden via onze opstuur service of om onze wettelijke verplichtingen na te komen.
Wie is de verantwoordelijke voor verwerking van je persoonsgegevens?
Fixje B.V. is de verantwoordelijke voor de verwerking van je gegevens. Zo stelt Fixje B.V. vast hoe en welke gegevens van je worden verwerkt, voor welke doeleinden en hoelang. Ons bezoekadres is De Zuivering 36 – 7671SP Vriezenveen. De klantenservice kun je onder meer bellen (085 – 0471633) en e-mailen ([email protected]).
Wat doen wij niet me je gegevens?
Wij verkopen je gegevens nooit aan derde partijen. We zetten de gegevens niet op een openbare plek.
Hoe beveiligen we je gegevens?
Er is een speciale cookie wall geïmplementeerd om specifieke analytics en advertising scripts/cookies te accepteren of te weigeren. Er is een optie op de website gekomen om je uit te schrijven voor de (eerder) geaccepteerde scripts/cookies. Alle gegevens worden verzameld en bewaard in een beveiligde (SSL) omgeving, zowel op de website als in het ordersysteem.
Welke persoonsgegevens verwerken wij en met welke doeleinden?
Fixje B.V. gebruikt ontvangen gegevens als volgt:
Bestelling
Wanneer je een bestelling plaatst hebben wij enkele gegevens nodig om deze te kunnen verwerken.
Welke gegevens verwerken wij?
Naam, bedrijfsnaam, adres, postcode, telefoonnummer, betaalgegevens, IP-adres en e-mailadres (zie onderstaande tabel voor uitleg waarom we deze gegevens nodig hebben).
Gegevens | Waarom vragen wij deze gegevens? | Bewaartermijn |
---|---|---|
Naam | Als FixjeiPhone zijnde willen wij onze klanten graag leren kennen. Een naam is hierbij van groot belang en wij gebruiken deze in onze communicatie over de bestelling. | 7 jaar - In verband met wettelijke verplichtingen betreffend de bewaarplicht van facturen. |
Adres | Het adres is noodzakelijk om de order op het juiste adres te leveren en voor de verplichte informatie op facturen. | 7 jaar - In verband met wettelijke verplichtingen betreffend de bewaarplicht van facturen. |
Postcode | De postcode is noodzakelijk om de order op het juiste adres te leveren en voor de verplichte informatie op facturen. | 7 jaar - In verband met wettelijke verplichtingen betreffend de bewaarplicht van facturen. |
Woonplaats | De woonplaats is noodzakelijk om de order op het juiste adres te leveren en voor de verplichte informatie op facturen. | 7 jaar - In verband met wettelijke verplichtingen betreffend de bewaarplicht van facturen. |
Telefoonnummer | Wij gebruiken je telefoonnummer om eventuele problemen met een order door te geven of om te vragen of je nog steeds tevreden bent over ons. | 7 jaar - In verband met wettelijke verplichtingen betreffend de bewaarplicht van facturen. |
Betaalgegevens | Om je bestelling af te rekenen maak je bij ons gebruik van een beveiligde betaalomgeving. Wij moeten een betaling met iDEAL of een overboeking kunnen koppelen aan een order en daarom worden deze gegevens opgeslagen in onze administratie. Wanneer je ervoor kiest om met PayPal te betalen ontvangen wij de betaling status, daarnaast zijn je naam en e-mailadres van je PayPal account zichtbaar voor ons. Deze PayPal gegevens bewaren wij zelf niet, maar zijn slechts inzichtelijk binnen de online PayPal omgeving. Zowel iDEAL als de overige betaalmethodes (Visa/Mastercard en MisterCash/Bancontact) verlopen allen via onze payment provider Pay.nl. Van de overige betaalmethodes zijn betaalgegevens afgeschermd in de Pay.nl omgeving en deze verwerken wij zelf niet. Wij krijgen slechts een melding of een betaling is voltooid of mislukt/geannuleerd. | Voor de bewaartermijnen van je betaalgegevens verwijzen wij naar de privacy statements van onze de verwerkers. Zij hanteren het wettelijke bewaartermijn. https://www.pay.nl/privacybeleid |
E-mailadres | Je krijgt een e-mail om je op de hoogte te houden van je bestelling, de factuur en de producten die je bij ons koopt. Wanneer je hier zelf voor kiest kunnen wij je ook interessante content, gerichte aanbiedingen of onze nieuwsbrief sturen. Ontvang je onze nieuwsbrief liever niet meer? Uitschrijven is heel gemakkelijk via de link onderin de mails of via de klantenservice. | 7 jaar - In verband met wettelijke verplichtingen betreffend de bewaarplicht van facturen. |
Factuur | In het account kan je je eigen facturen inzien. Op de facturen staan je naam, adres, woonplaats, factuurnummer, klantnummer en ordernummer. Deze kan achteraf niet meer aangepast worden. | 7 jaar - In verband met wettelijke verplichtingen betreffend de bewaarplicht van facturen. |
Inschrijfformulieren cursussen
Om bepaalde inschrijvingsprocessen van onze iPhone reparatie cursus te versnellen maken wij gebruik van formulieren op onze website.
Formulieren op pagina’s die de volgende URL bevatten: https://www.fixje.nl/iphone-reparatie-cursus/
Welke gegevens verwerken wij?
Naam, telefoonnummer, bedrijfsnaam en e-mailadres (zie onderstaande tabel voor uitleg waarom we deze gegevens nodig hebben).
Gegevens | Waarom vragen wij deze gegevens? | Bewaartermijn |
---|---|---|
Naam | Noodzakelijk bij het doorgeven van cursusdeelname. | Aangevraagd |
Telefoonnummer | Noodzakelijk bij het doorgeven van cursusdeelname. | Aangevraagd |
Bedrijfsnaam | Noodzakelijk bij het doorgeven van cursusdeelname. | Aangevraagd |
E-mailadres | Noodzakelijk bij het doorgeven van cursusdeelname. | Aangevraagd |
Vacature formulier
Om bij Fixje te solliciteren kan je d.m.v. het formulier direct solliciteren op openstaande vacatures.
Welke gegevens verwerken wij?
Naam, telefoonnummer en e-mailadres (zie onderstaande tabel voor uitleg waarom we deze gegevens nodig hebben).
Formulier op de pagina’s die de volgende URL bevatten: https://www.fixje.nl/vacatures/
Gegevens | Waarom vragen wij deze gegevens? | Bewaartermijn |
---|---|---|
Naam | Als FixjeiPhone zijnde willen wij onze klanten graag leren kennen. Een naam is hierbij van groot belang. Daarnaast moet de levering ook bij de juiste persoon terecht komen. | n.n.b. |
Telefoonnummer | je telefoonnummer hebben we nodig zodat we met je in contact kunnen komen | n.n.b. |
E-mailadres | Je e-mailadres hebben we nodig zodat we met je in contact kunnen komen | n.n.b. |
Afspraak maken formulier
Voor het aanmelden van je iPhone of iPad ter reparatie hebben wij enkele gegevens nodig om deze te kunnen verwerken.
Welke gegevens verwerken wij?
Naam, e-mailadres, adres, postcode, plaats, toegangscode van het apparaat en probleemomschrijving (zie onderstaande tabel voor uitleg waarom we deze gegevens nodig hebben).
Formulier op de pagina’s die de volgende URL bevatten: https://reparatie.fixje.nl/reparaties/
Gegevens | Waarom vragen wij deze gegevens? | Bewaartermijn |
---|---|---|
Naam | Om onze communicatie persoonlijker te maken vragen wij om een naam, verder wordt deze gebruikt ter registratie van het toestel. | n.n.b. |
E-mailadres | Voor het registreren van het apparaat en om contact te hebben heb je een e-mailadres nodig op te communiceren. | n.n.b. |
Adres | Het adres kan je invullen bij het formulier, deze hebben we nodig voor het goed kunnen retourneren van het device. | n.n.b. |
Postcode | De postcode kan je invullen bij het formulier, deze hebben we nodig voor het goed kunnen retourneren van het device.De | n.n.b. |
Plaats | De plaats kan je invullen bij het formulier, deze hebben we nodig voor het goed kunnen retourneren van het device. | n.n.b. |
Toegangscode | De toegangscode kan je invullen bij het formulier, deze hebben we nodig voor het goed kunnen testen van je apparaat nadat (eventuele) reparatie is uitgevoerd. | n.n.b. |
Probleemomschrijving | De probleemomschrijving kan je invullen bij het formulier, deze hebben we nodig voor het onderzoeken / repareren van je apparaat om deze vervolgens te repareren. | n.n.b. |
E-mailmarketing
Tijdens het afrekenen kun je je inschrijven voor de nieuwsbrief. Zowel algemene- als persoonlijke nieuwsbrieven om je op de hoogte te houden van het laatst nieuws. Voor de inhoud van de persoonlijke nieuwsbrieven kijken we bijvoorbeeld naar de producten die je eerder hebt besteld, zodat de nieuwsbrief speciaal voor jouw interesses wordt opgesteld. Uitschrijven voor onze nieuwsbrieven kan uiteraard ook, dit doe je onderaan de mail via de uitschrijflink of door onze klantenservice te mailen.
Welke gegevens verwerken wij?
Naam, e-mailadres (zie onderstaande tabel voor uitleg waarom we deze gegevens nodig hebben).
Gegevens | Waarom vragen wij deze gegevens? | Bewaartermijn |
---|---|---|
Naam | Om onze communicatie persoonlijker te maken vragen wij om een naam. | Zolang wij een contract hebben met de leverancier van onze e-mailmarketing software of wanneer je een verwijderverzoek stuurt. |
E-mailadres | Om het versturen van e-mails mogelijk te maken hebben wij het e-mailadres nodig. | Zolang wij een contract hebben met de leverancier van onze e-mailmarketing software of wanneer je een verwijderverzoek stuurt. |
Reviews
Wij verzamelen reviews om je te tonen hoe andere mensen over onze service en producten denken. Om deze reden ontvangen wij ook graag jouw ervaring met onze service en producten.
Welke gegevens verwerken wij?
Naam en e-mailadres (zie onderstaande tabel voor uitleg waarom we deze gegevens nodig hebben).
Gegevens | Waarom vragen wij deze gegevens? | Bewaartermijn |
---|---|---|
Naam | Je kan je naam achter laten, wanneer je besluit de review niet anoniem te plaatsen. Dit is echter niet verplicht. | https://www.feedbackcompany.com/nl-nl/privacy-statement/ |
E-mailadres | Om contact met je op te nemen wanneer je de prijs wint bij het verloten van een actiegeschenk onder de reviewers. Wanneer je niet tevreden bent over onze service/producten, want dan willen wij je graag toch een tevreden klant maken! | https://www.feedbackcompany.com/nl-nl/privacy-statement/ |
Account op onze website
Wanneer je ervoor kiest om een account aan te maken, zodat je oude bestellingen kan inzien of sneller kan bestellen, verwerken wij enkele gegevens.
Welke gegevens verwerken wij?
Naam, e-mailadres, verzendadres, factuuradres, telefoonnummer, wachtwoord, factuur en ordernummers (zie onderstaande tabel voor uitleg waarom we deze gegevens nodig hebben).
Gegevens | Waarom vragen wij deze gegevens? | Bewaartermijn |
---|---|---|
Naam | Om onze communicatie persoonlijker te maken vragen wij om een naam. | n.n.b. |
E-mailadres | Voor het registreren van een account heb je een e-mailadres nodig op onze website. | n.n.b. |
Verzendadres | Het verzendadres kan je invullen in je account, dan wordt het vanaf dat moment automatisch ingevuld bij je volgende bestelling. | n.n.b. |
Factuuradres | Het factuuradres kan je invullen in je account, dan wordt het vanaf dat moment automatisch ingevuld bij je volgende bestelling. | n.n.b. |
Telefoonnummer | Het telefoonnummer kan je invullen in je account, dan wordt het vanaf dat moment automatisch ingevuld bij je volgende bestelling. | n.n.b. |
Wachtwoord | Om in te loggen in je account heb je een wachtwoord nodig. Niemand kan je wachtwoord inzien, omdat deze encrypted is binnen onze website. | n.n.b. |
Factuur | Door de ordernummers in je account kunnen wij terug vinden wat je hebt besteld. Dit nummer kan je ook nodig hebben wanneer je contact met ons opneemt. | n.n.b. |
Ordernummers | In het account kan je je eigen facturen inzien. Op de facturen staan je naam, adres, woonplaats, factuurnummer, klantnummer en ordernummer. Deze kan achteraf niet meer aangepast worden. | n.n.b. |
Beveiliging
Helaas komt het wel eens voor dat men probeert te frauderen. Daarom moeten wij soms klantgegevens gebruiken om fraude te onderzoeken, voorkomen of tegen te gaan. Indien noodzakelijk moeten wij deze gegevens ook delen met de overheid. Als zich geen verdachte situatie voordoet is dit alles uiteraard niet noodzakelijk. Daarnaast hebben wij camera’s in- en om ons pand.
Welke gegevens verwerken wij?
Naam, adres, postcode, telefoonnummer, IP-adres en beelden (zie onderstaande tabel voor uitleg waarom we deze gegevens nodig hebben).
Gegevens | Waarom vragen wij deze gegevens? | Bewaartermijn |
---|---|---|
Naam | Wanneer we te maken krijgen met een vorm van fraude hebben wij een naam nodig om door te geven. | n.n.b. |
Adres | Wanneer we te maken krijgen met een vorm van fraude hebben wij een adres nodig om door te geven. | n.n.b. |
Postcode | Wanneer we te maken krijgen met een vorm van fraude hebben wij een postcode nodig om door te geven. | n.n.b. |
Woonplaats | Wanneer we te maken krijgen met een vorm van fraude hebben wij een woonplaats nodig om door te geven. | n.n.b. |
Telefoonnummer | Wanneer we te maken krijgen met een vorm van fraude hebben wij een telefoonnummer nodig om door te geven. | n.n.b. |
IP-adres | Wanneer we te maken krijgen met een vorm van fraude hebben wij een IP-adres nodig om door te geven. | n.n.b. |
Beelden | In- en om het pand hangen camera's. Bij een eventuele diefstal of inbraak worden deze opgestuurd naar de onderzoekers van het voorval. | n.n.b. |
Toestemming
Volgens de AVG moet rechtsgeldige toestemming vrijelijk gegeven, ondubbelzinnig, geïnformeerd en specifiek zijn.
Dit betekent dat wij iemand niet onderdruk zetten om toestemming te geven. Wel kan het zo zijn dat niet alle functies op https://www.fixje.nl/ naar behoren werken wanneer u niet akkoord gaat met het plaatsen van cookies of dat u geen gebruik kan maken van onze producten en/of diensten wanneer u niet akkoord gaat met de algemene voorwaarden en de privacy policy.
U krijgt de gelegenheid om expliciet toestemming te geven voor elke verwerking op www.fixje.nl. Bijvoorbeeld voor het bewaren en verwerken van persoonsgegevens, voor een bestelling of inschrijving cursus, of het plaatsen van cookies.
U wordt op zijn minst geïnformeerd over de identiteit van onze organisatie in zowel deze privacy policy alsmede de algemene voorwaarden en de contactpagina op de website. Het doel van elke verwerking, welke persoonsgegevens wij verwerken en hoe wij uw persoonsgegevens verwerken leest u verder in de privacy policy.
Wanneer u ons toestemming heeft gegeven, heeft u in de meeste gevallen, het recht om vergeten te worden en het recht op inzage. U kunt, via onze klantenservice via post of mail, altijd uw toestemming weer in trekken met uitzonderling op wettelijk bepaalde verwerkingen.
Noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst
Wij hebben het recht om uw persoonsgegevens te verwerking indien dit noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst. Dit betekent dat wij, voordat u een aankoop of inschrijving kan doen op onze website, enkele gegevens van u nodig hebben om de overeenkomst na te komen. Van zelf sprekend vragen wij hiervoor niet meer dan noodzakelijk is.
Noodzakelijk voor het nakomen van een wettelijke verplichting
Met betrekking tot de belastingwet is het noodzakelijk enkele persoonsgegevens van u te verwerken en te bewaren. Meer over de bewaartermijnen van persoonsgegevens leest u in verder in de privacy policy. Ook kan het voorkomen dat, indien daar een bevel voor is, uw persoonsgegevens worden overgedragen aan overheidsinstanties.
Maken wij gebruik van cookies?
Ja, wij gebruiken verschillende soorten cookies en vergelijkbare technieken. Deze zijn onder andere nodig om onze shop goed te laten werken en gebruiksvriendelijker te maken voor jou. Je leest meer over alle cookies die we gebruiken en waarom we ze gebruiken in onze cookieverklaring.
Wil je geen cookies? Je kunt altijd je instellingen aanpassen of zelf cookies verwijderen. In onze cookieverklaring leggen we je precies uit hoe je dit regelt. Goed om te weten: als je cookies uitschakelt werkt onze shop mogelijk minder goed.
Recht van bezoeker
We informeren jou ook graag over der echt die je hebt en de invloed die jij kunt uitwerken op de verwerking van jouw gegevens.
- Inzage, rectificatie en wissing: Je hebt het recht om te weten welke persoonsgegevens wij van je verwerken en je mag ook het verzoek doen om deze te laten rectificeren of te wissen.
- Recht op bezwaar: Je hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens. Maak je bezwaar tegen het gebruik van persoonsgegevens ten behoeve van direct marketing, dan zullen we jouw persoonsgegevens daar niet meer voor inzetten.
- Toestemming intrekken: Hebben we je gegevens voor een bepaald doel verkregen op basis van jouw toestemming, dan mag je deze toestemming te allen tijde intrekken. Het intrekken van de toestemming doet geen afbreuk aan de rechtmatigheid van de verwerking vóór de intrekking.
Klarna’s Privacy Policy
Om je de betaalmethoden van Klarna aan te bieden, kunnen we je contact- en bestelgegevens tijdens het afrekenen (checkout) aan Klarna doorgeven, zodat Klarna kan beoordelen of je in aanmerking komt voor de betaalmethoden van Klarna en deze betaalmethoden voor je op maat kan maken. Je persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de privacyverklaring van Klarna.